Program szkoły IT&TMT

Szkoła Prawa Nowych Technologii (IT&TMT) 2019/2020 r.- program

Część I: Technologiczne i biznesowe aspekty nowych technologii
WPROWADZENIE DO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH
ModułOpisProwadzący
Rynek oprogramowania aktualne trendyAktualne trendy na rynku oprogramowania w Polsce i na świecie- oprogramowanie biznesowe (ERP, CRM, BI), biurowe, oprogramowanie antywirusowe, aplikacje mobilne, gry komputerowe, wiodący producenci w Polsce i na świecie ich pozycja i udziały rynkowe oraz obroty, projekty, trendy, rozwiązania chmurowe (SaaS), modele dystrybucji i licencjonowania oprogramowaniaMarcin Setlak

Dyrektor zarządzający Brandelaw

Aplikacje mobilne (mobile apps) i aplikacje video (video apps) projektowanie, zasady działania, komercjalizacja i dystrybucjaRynek aplikacji mobilnych; rodzaje aplikacji mobilnych i aplikacji video; zasady kreacji aplikacji mobilnych; zespół projektowy, podział ról; zastosowanie aplikacji mobilnych, komercjalizacja aplikacji mobilnych i aplikacji video, sposoby dystrybucji i monetyzacji oraz licencjonowania aplikacji/Bartłomiej Nowak

CEO Bigsoda

Podstawowe pojęcia informatyczneAlgorytmy, sposoby przedstawienia algorytmu, program komputerowy, interfejs, kod źródłowy, kod wynikowy, dekompilacja, język interpretowany, interoperacyjność, języki programowania: Java, Java Script, PHP, SQL, Scala, Python, R, Swift, C#, C++ bazy danych i ich rodzajeMarcin Setlak

Dyrektor zarządzający Brandelaw

Tworzenie oprogramowaniaFazy rozwoju oprogramowania, model kaskadowy, model prototypowy, model przyrostowy (iteracyjny), model równoległy, programowanie zwinne (ang. agile programming) programowanie ekstremalne (ang. extreme programming), scrum , model spiralnyMarcin Setlak

Dyrektor zarządzający Brandelaw

BLOCK CHAIN & BITCOIN
Block chain, tokeny, krypto waluty – aspekty biznesowe i prawneWprowadzenie do technologii blockchain i jej zastosowań, nowe modele biznesowe oparte o blockchain, trendy rynkowe w obszarze blockchaina, podstawowe wyzwania prawne w związku z blockchainem, prawne aspekty kryptowalut, prawne aspekty tokenów, regulacja projektów blockchainowych,decentralizacja jako pojęcie prawne, praktyczne przykłady (case studies) problemów prawnych w związku z blockchainem na gruncie regulacji finansowych oraz ochrony danych osobowych.Jacek Czarnecki

Legal Counsel, Europe Marker DAO

Blockchain Hub Warsaw

Smart contracts: technologia i ramy prawneWprowadzenie do tematyki smart kontraktów oraz powiązanych technologii, przykłady smart kontraktów, prawne znaczenie smart kontraktów na gruncie prawa prywatnego i publicznego, współpraca prawnika i dewelopera nad rozwojem smart kontraktu, przyszłość zawodów prawniczych w świetle rozwoju smart kontraktów.Jacek Czarnecki

Legal Counsel, Europe Marker DAO

Blockchain Hub Warsaw

INNOWACYJNE PROJEKTY IT W BRANŻY LIFE SCIENCES
Innowacyjne projekty i narzędzie informatyczne w branży farmaceutycznej i life sciencesSpersonalizowana opieka zdrowotna, a źródła danych i narzędzia analityczne (data sources & advanced analytics): przekazywanie i przetwarzanie danych przez urządzenia medyczne, wearable technologies, media społecznościowe jako narzędzie diagnostyki parametrów zdrowotnych np. aktywności ruchowej, nastroju, czy zwyczajów żywieniowych; cyfrowa karta pacjenta (electronic health records); ostrzeganie o zjawiskach chorobowych (real-time alerting); przewidywanie schorzeń (predictive analytics).

Realizacja innowacyjnych projektów w korporacjach z udziałem start upów (innovation canvas); współpraca z organizacjami zewnętrznymi jako impuls do rozwoju innowacji; modele i płaszczyzny współpracy; przykłady wspólnych projektów; ewolucja i zmiana modeli biznesowych pod wpływem innovation canvas;

Michał Openchowski

IT Delivery Manager Roche

Bioinformatyka- wprowadzeniePojęcie bioinformatyki, jej zastosowanie w nauce iw biznesie, zwłaszcza branży faramceutycznej; katalogowanie informacji biologicznej; analiza sekwencji DNA i białek; mutacje DNA i ich wpływ na proces powstawania nowotworów, modelowanie molekularne i projektowanie leków; współczesne metody diagnostyki w oparciu o metody bioinformatyczneMichal Własnowolski

Centrum Transferu Technologii UW

CYBERBEZPIECZEŃSTWO
Bezpieczeństwo systemów informatycznychPojęcie bezpieczeństwa systemów informatycznych (cyber security); bezpieczeństwo IT (Information Technology) i OT (Operation Technology); najgłośniejsze przypadki włamań do systemów IT i OT; jak działają cyberprzestępcy – metody ataków; wykrywanie i zapobieganie atakom cybernetycznym; standardy i najlepsze praktyki w obszarze cyberbezpieczeństwaDaniel Grabski

Cybersecurity Business Development Manager Europe Central w Honeywell

Internet Rzeczy (IoT) i Sztuczna Inteligencja (AI)
Internet rzeczy i sztuczna inteligencjaDostępu urządzeń do Internetu – sposoby, komunikacja i technologie; „inteligentne rzeczy” codziennego użytku”; komputery typu wearable; miniaturyzacja rzeczy; Inteligentne rzeczy: urządzenia, samochody, domy, ubrania; wyzwania Internetu rzeczy: bezpieczeństwo, aspekty etyczne i inne; korzyści Internetu rzeczyArtur Świętonowski

Project Manager Cloudware

Sztuczna inteligencja a działania marketingowePojęcie i zastosowanie sztucznej inteligencji w e-marketingu, algorytmy sztucznej inteligencji, test Turinga, narzędzia sztucznej inteligencji np. czat boty, wirtualni asystenci, machine learningPaweł Kopacki

Head of Sales Analysis and Big Data Team at Grupa Wirtualna Polska

Media Cyfrowe
Media w InternecieRodzaje mediów w internecie, w tym media społecznościowe, blogi, vlogi, fora dyskusyjne, internetowe radio i telewizja, zasady działania portali informacyjnych i rozrywkowych, pozyskiwanie contentu,Paweł Kopacki

Head of Sales Analysis and Big Data Team at Grupa Wirtualna Polska

E-marketing, Big Data, Data Science
E-marketing, Big Data, Data SciencePojęcie e-marketingu, pozycjonowanie, ad-words, video marketing, content marketing, marketing wirusowy, marketing na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram, pojęcie Big Data i Data Science oraz ich zastosowanie w marketinguPaweł Kopacki

Head of Sales Analysis and Big Data Team at Grupa Wirtualna Polska

Kreowanie i monetyzacja wizerunku w mediach społecznościowychJak zbudować ekspercki profil, który sprzedaje? Dobre oraz złe praktyki w zakresie komunikacji i wizerunku na LinkedIn. Jak pisać angażujące posty? – Co aktualnie lubią algorytmy, a co użytkownicy? – Kiedy wybrać post, a kiedy artykuł? Jak zapobiegać kryzysom w dyskusjach? Jak wykorzystać wiedzę ekspercką do pozyskiwania klientów ?Beata Okowiak

wspólnik w
BO Communications

Część II: Prawne aspekty nowych technologii
Ochrona oprogramowania komputerowego
Prawna ochrona programów komputerowych w prawie autorskim w Polsce, Europie i USAOchrona programów komputerowych zgodnie z prawem autorskim z uwzględnieniem orzecznictwa TS UE, dochodzenie roszczeń cywilny i karnych związanych z naruszeniem praw do programu komputerowego, wyjątki od ochrony np. interoperacyjność, badanie funkcjonowania oprogramowaniaDr Marcin Balicki

adwokat

SPCG

Prawne aspekty licencjonowania oprogramowania
Licencjonowanie oprogramowania- aspekty prawne: modele i klauzule umowneModele licencjonowania oprogramowania; rodzaje licencji: B2B, B2C (EULA), licencje open source; licencje użytkownika końcowego (EULA) a ochrona konsumenta; klauzule z umów licencyjnych-analiza np. klauzula „as is” lub klauzula indemnifikacyjna (idemnity clause); transpozycja (lokalizacja) umów amerykańskich na grunt polski; dodatkowe świadczenia np. usługi serwisowe, upgrade a umowa licencyjna.dr Arkadiusz Michalak

radca prawny/rzecznik patentowy

Dr Arkadiusz Michalak

Kancelaria Prawa Gospodarczego

i Własności Intelektualnej

Gry komputerowe i e-sport
Branża gier komputerowych – ramy prawnePrzedstawienie standardowych umów w branży – umowy wydawnicze, o development, umowy z wykonawcami, twórcami, producentami silników – na co patrzeć, czego się wystrzegać; Problem gier hazardowych i lootboxów; Współpraca marketingowa z podmiotami spoza branży – opowieści z krypty; Możliwości finansowania produkcji gier – ulgi podatkowe, B+R, kulturowe gry wideo, etc.; Platformy dystrybucji treści i zasady ich obowiązujące, ze szczególnym uwzględnieniem cloud gamingu; Ochrona gracza – kwestie geo-blocking, games as a service, ePrivacy, RODO; Samoregulacja – PEGI, USK, ESRB; Przykłady regulacji z innych porządków prawnych – handel kontami, boosting etc.; Big data w służbie branży, przykłady praw własności przemysłowych;Adw. Jakub Kubalski

Senior Associate

DZP

E-sport apekty prawneRelacje z wydawcami gier – czy wymagana jest licencja na organizację turnieju?; Relacje z zawodnikami – jakie umowy zawierać, jak wyglądają transfery, jak rozpowszechniać wizerunki zawodników; Doping, ustawianie meczów i turniejów, ryzyko sportowe i kontuzje; Streaming oraz rozpowszechniania rozgrywek; Regulaminy turniejów, organizowanie imprez masowych; Krajowe i międzynarodowe organizacje eSportowe i ich działalnośćAdw. Jakub Kubalski

Senior Associate

DZP

Cyberbezpieczeństwo
Cyber bezpieczeństwo- aspekty prawneKryminologiczne, karnomaterialne i karnoprocesowe zagadnienia cyberprzestępczości;

akty prawa międzynarodowego i unijnego w zakresie cyberprzestępczości; przestępstwa przeciwko ochronie informacji; przestępstwa przeciwko własności intelektualnej; przestępstwa związane z nielegalną treścią; przestępstwa przeciwko mieniu ; pojęcie, klasyfikacja i cechy charakterystyczne dowodów elektronicznych

Adw. dr Natalia Daśko

Centrum Badań nad Cyberprzestępczością WPIA UMK

Financial Technology (Fintech)
Finansowe i bankowe systemy elektroniczneSpecyfika funkcjonowania rynku finansowego; formy reglamentacji działalności Fitechów – kiedy i jaka licencja jest potrzebna? granice ustawowe świadczenia usług finansowych – gdzie kończy się innowacja a zaczyna interwencja nadzoru? zasady przeciwdziałania praniu pieniędzy – podstawowy problem każdej działalności innowacyjnej.Wojciech Kapica

Counsel

SMM Legal

Prawne aspekty Internetu rzeczy
Prawne aspekty Internetu rzeczy (IOT)Pojęcie „internetu rzeczy”, przykłady (systemy zdalnego odczytywania liczników, monitorowania zużycia zasobów czy warunków środowiskowych, monitorowanie stanu zdrowia, inteligentny dom); Sieci M2M, czyli Machine-To-Machine, komunikacja między urządzeniami i ich wiedza, dzięki której są zdolne do samodzielnego podejmowania decyzji; skalowalność, lokalizacja i śledzenie położenia, możliwości samoorganizacji, zarządzanie danymi, wbudowane bezpieczeństwo i ochrona prywatności, zasady przetwarzania danych; nowe technologie, wykorzystanie fali radiowych do przesyłania danych (RFID); zakres przetwarzania, cel, okres przechowywania danych, anonimizacja, dane wrażliwe, transparentność, podstawy przetwarzania danych, realizacja praw podmiotów danych, bezpieczeństwo, urządzenie końcowe, PIA/DPIA – ocena ryzyka przetwarzania danych; aspekty telekomunikacyjne, dotyczące ochrony zdrowia, własności intelektualnej, odpowiedzialność dostawców, cyberbezpieczeństwo.Dr Marlena Wach

Legal Counsel Ethics & Compliance-Data Privacy

Accenture

Personality merchendising (komercjalizacja wizerunku)
Personality merchandisingPomysł, idea, adresat, rynek, rozwiązywanie problemów, aspekty prawne sprzedaży i ochrona pomysłów; kreatywność własna czy pożyczona? Aspekty prawne brandingu i copywritingu w Internecie oraz mediach społecznościowych; wykorzystanie wizerunku, komercjalizacja; uwarunkowania prawne marketingu w Internecie, product placement, filmy, zdjęcia, profilowanie; sprzedaż w Internecie, portal, story, materiały, informacje a dane osobowe i prawa autorskie.Dr Marlena Wach

Legal Counsel Ethics & Compliance-Data Privacy

Accenture

SI a prawo
Sztuczna inteligencja a prawoPojęcie i rodzaje sztucznej inteligencji (AI), zastosowanie sztucznej inteligencji w kancelariach prawnych; szanse i ryzyka dla prawników; planowanie kariery w kontekście rozwoju AI, inteligentne umowy (smart contracts), sztuczna inteligencja, a zasada twórczości w prawie autorskim i patentowym, odpowiedzialność prawna maszyn autonomicznych; interakcje z robotami a oświadczenia woli, koncepcja sztucznej osoby prawnej; International Association for Artificial Intelligence and Law.dr Arkadiusz Michalak

radca prawny/rzecznik patentowy

Dr Arkadiusz Michalak Kancelaria Patentowa

Reklama w internecie
Prawne aspekty reklamy w Internecieklasyfikacja reklamy w kontekście prawnym i jej uregulowanie; niestandardowe formy reklamy reklamy [w tym AdWords, e-mail marketing, content marketing, influencer marketing; reklama „zakazana”, reklama nieuczciwa, spam, spyware i Adare ; Profilowanie, segmentacja, targetowanie, programmatica ochrona danych osobowych ;samoregulacja i inicjatywy rynku online.adw. Małgorzata Jankowska – Blank

Dyrektor Działu Prawnego

Gemius S.A.

Ochrona danych osobowych w marketingu
Dane osobowe a marketingDane osobowe – co to właściwie jest? Czy cookie ID może być daną osobową? ; Kto jest kim w układance marketingu digital z punktu widzenia danych osobowych; status wydawcy, reklamodawcy, podmiotu świadczącego usługi analityczne, administratora funpaga; czy na remarketing i inne digitalowe działania w Internecie potrzebna jest zgoda z RODO i z prawa telekomunikacyjnego? Czy można bazować w tym względzie na uzasadnionym interesie? Jaką umowę reklamodawca powinien zawrzeć z wydawcą czy z podmiotem świadczącym usługi analityczne?Rp.r. Izabela Kowalczuk-Pakuła

Partner

Bird & Bird

Telewizja interaktywna i platformy streamingowe
Telewizja interaktywna- aspekty prawneusługi wchodzące w skład telewizji interaktywnej w świetle obowiązujących przepisów prawa ;obowiązki prawne usługodawcy udostępniającego usługi telewizji interaktywnej; telewizja interaktywna, a prawo autorskie – problematyka contentu wykorzystywanego w ramach usług telewizji interaktywnej.Wiktor Rainka

Adwokat

Senior Associated Counsel CEE Showmax

NASI PARTNERZY

Informacje zawarte na niniejszej stronie nie mają charakteru oferty i nie kreują prawnie wiążącego zobowiązania do zawarcia jakiejkolwiek umowy przez Centrum lub osoby z nim współpracujące. Centrum zastrzega sobie prawo do zmiany informacji umieszczonych na niniejszej stronie w każdym czasie i nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania lub zaniechania, w tym szkody poniesione z tego tytułu, podjęte na podstawie lektury niniejszej strony.
BROSZURA INFORMACYJNA CENTRUM – POBIERZ PDF
POLITYKA PRYWATNOŚCI   |   REGULAMIN SKLEPU